آموزش خرید برنج مرغوب | فروشگاه اینترنتی برنج شمال

در این وبلاگ میخوام بهتون یاد بدم جطور برنج مرغوب و ارزان و خالص شمال رو بخرید

آموزش خرید برنج مرغوب | فروشگاه اینترنتی برنج شمال

در این وبلاگ میخوام بهتون یاد بدم جطور برنج مرغوب و ارزان و خالص شمال رو بخرید

سلام من شمال زندگی میکنم و همیشه برای بازار برنج جالب بوده میخوام در این وبلاگ تجربیاتمو در موردِ خرید برنج مرغوب با شما در میون بزارم.
لطفا نظراتتونو در مورد ما بگید.

بایگانی

بهترین برنج ایرانی و انواع برنج های ایرانی از نگاه دلال ها

برنج ایرانی، هم از جهت مناطق زیر کشت و هم از نظر طعم و بو تنوع زیادی دارد. برنج صدری در گیلان و برخی مناطق کشور کشت می‌شود. پروتئین این برنج زیادتر از بقیه برنج‌هاست و اگر بین دو دست بمالید چربی آن را حس  می‌کنید. هاشمی، دم‌سیاه، دم‌سفید، دم‌زرد، دم‌سرخ، سالاری، حسن سرایی، علی کاظمی،‌ و شاه پسند از انواع برنج صدری است.

برنج طارم که مبدأش مازندران است، از صدری کوتاه تر و چاق‌تر است ولی تقریباً همان چربی صدری را دارد. این نوع برنج ساعت‌ها پس از پخت،‌ خوب و نرم می‌ماند. دیلمانی،‌ رشتی، امیری، محلی،‌ موسی، سنگ، اهلمی،‌ عنبربو (که در لرستان، اصفهان، خوزستان و فارس هم کشت می‌شود و به چمبا معروف است)، حسنی،‌ غریب،‌ محمدی، گرده، و بینام، برخی از انواع برنج طارم است.

البته از طریق دورَگه‌گیری دو نوع برنج خوب، برنج‌های دیگری نیز به دست آمده است که کشت می‌شود. خزر، فجر، نعمت، ندا، هراز و شفق، برخی از این برنج‌های جدید هستند که نسبت به اصل خودشان، عطر و طعم کمتری ولی پرمحصول، خوش‌پخت و خوش‌خوراک‌اند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۳/۲۴
  • ۲۵۳ نمایش
  • فرحناز پادیاو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی